Dżem cytrynowy

Nadszedł najwyższy czas na zrobienie limoncello. Długo zwlekałam z „produkcją” ze względu na brak pomysłu, co zrobić z miąższem cytryn, który zostaje. Do limoncello używa się tylko skórki z cytryny:

Skórkę z cytryny wrzucam do wielkiego słoja i zalewam spirytusem. Słój ustawiam w ciemnym i suchym miejscu na około tydzień, i codziennie lekko nim poruszam. Niestety potem zostaję z tym:

Do tej pory wstawiałam je do lodówki i część z nich zużywaliśmy a reszta lądowała w koszu na śmieci. Nie podobało mi się takie marnotrawstwo. Szukałam więc w internecie pomysłu na miąższ z cytryn. Najbardziej miałam ochotę na dżem lub coś w tym kierunku. Niestety do wszystkich przepisów były potrzebne całe cytryny. Aż w końcu trafiłam na idealny przepis, wymyślony z powodu borykania się z tym samym problemem. Zabrałam się więc do roboty.  Najpierw zagotowałam wodę z solą i zanurzyłam w niej cytryny, w całości:

Pozwoliłam im się 15 min gotować. Po czym przelałam je na sitko i odświeżyłam zimną wodą. W między czasie wstawiłam spodeczek do zamrażarki. Potem przerzuciłam cytryny na deskę do krojenia i pokroiłam w małe kosteczki. Ja bym tego nie nazwała kosteczkami, gdyż ugotowana cytryna nie kroi się w kosteczki tylko powstaje z niej masa cytrynowa, ale może nie wystarczające je schłodziłam. Potem przełożyłam to wszystko do wysokiego garnka i dodałam tyle cukru ile ważyły cytryny. I to wszystko razem wstawiłam na gaz i pozwoliłam się temu gotować:

Po około 30 minutach zaczęło to przypominać dżem:

Wyjęłam więc spodeczek z zamrażarki i nałożyłam na niego pół łyżeczki dżemu. Test wyszedł pozytywnie, więc nadszedł czas na przełożenie dżemu do słoików:

Nigdy wcześniej nie robiłam dżemu. Ci co mnie znają, wiedzą, że nie jestem boginią kuchennej przestrzeni. Muszę przyznać, że robienie dżemu mi się spodobało i mam ochotę na więcej i w innych smakach. Ten wyszedł pyszny. Polecam!

10 thoughts on “Dżem cytrynowy

  1. Katarzyna pisze:

    Witam mam ten sam problem właśnie zrobiłam limoncello i został mi miąższ z tym że zastanawia mnie idę powinno być tej soli i w zasadzie zaskoczyło mnie sól do dżemu?

    Lubię

Skomentuj

