Włoski i inne uciechy

Minął miesiąc od początku roku akademickiego i rozpoczęcia mojej nowej przygody z językiem włoskim. Tempo jest niesamowite i cieszę się, że chwilowo nie mam innych zajęć na uniwersytecie. Za trzy tygodnie już pierwsze egzaminy i mam nadzieję, że do tego czasu moja wiedza z zakresu tego pięknego języka będzie lepiej utrwalona. Pod koniec października zaczynam jeszcze naukę katalońskiego i ruszają przedmioty obowiązkowe. W między czasie zabrałam się też już za pracę dyplomową, tzn. zaczęłam spotkania z promotorem i omawianie sprawy. Na razie mamy pomysł i teraz musimy zobaczyć czy uda nam się go zrealizować. Tak więc kończy się laba i pozwalanie sobie na słodkie lenistwo. Mój rosnący stosik książek do przeczytania będzie chyba musiał poczekać na lepsze czasy. Na szczęście są dojazdy do szkoły, co prawda tylko 15 minut pociągiem, ale to zawsze 30 minut dziennie obowiązkowego czytania. To jest czas na czytanie dla przyjemności, obowiązkowe czytanie zostawiam sobie na przerwy pomiędzy zajęciami i długie jesienne oraz zimowe wieczory. Na szczęście czytanie o językoznawstwie i tłumaczeniach nie jest dla mnie katorgą, więc lektura obowiązkowa też może okazać się przyjemnością. A. przygotowuje się do Mistrzostw Świata na torze kolarskim, które już za tydzień. W poniedziałek wieczorem ruszamy w kierunku Anglii i mam nadzieję, że wrócimy z kolejnym medalem A. Zostawiamy w domu remont elewacji i koleżankę opiekującą się naszymi łobuzami i ze spokojną głową koncentrujemy się na wyścigu i mojej nauce. Pierwsze kilka dni spędzimy u znajomych w Great Witley, które jest w okolicy niczego, co ułatwi mi skupienie się na sprawach ważnych i ważniejszych. Tamtejsze koty z pewnością mi pomogą, bo co jest lepszego jak siedzenie w cieple, na kanapie z książką (nawet jeśli jest to podręcznik) i mruczącym kotem?

Skomentuj

