Van het huis

Voor mijn verjaardag heb ik van mijn man een prachtig boek gekregen: „Van het huis” van Laurence & Gilles Laurendon, Catherine Quévremont en Cathy Ytak. In het boek staan, onder andere, recepten voor brood, kaas, vleeswaren en dranken. Ik ben van plan zo veel mogelijk recepten uit te proberen. Aangezien ik tot nu toe druk bezig was met het schrijven van mijn scriptie (en die is nog steeds niet af, helaas) en ik daarna drie weken in Barcelona was om Catalaans te leren, had ik niet veel tijd om daar mee bezig te zijn. Ik heb dus maar een recept uitgeprobeerd, voor traditionele brioche.

Brioche

Verwerken van het deeg ging niet heel makkelijk, maar het resultaat was fantastisch. Toen ik de brioche proefde werd ik naar Frankrijk meegenomen en stond ik daar in de zon, voor la boulangerie, te genieten van de perfecte smaak van een verse brioche. Heerlijk.

Skomentuj

