Als ik groot ben

index.php

Later, als ik groot ben, wil ik met boeken werken. Ik ben een echte boekenworm. Ik kan niet zonder boeken leven en als er geen stapeltje van ‚te lezen boeken’ thuis ligt wordt ik zenuwachtig. 

Daar stond ik, bij spoor 3 van het Haarlemse station op mijn trein naar Amsterdam te wachten. Sinds augustus 2011 bevindt zich daar de Bibliotheek op het station. Ik loop elke dag langs die bibliotheek en elke keer denk ik wat een geweldig idee is dat. De bibliotheek op het station is in de spitstijden, vijf dagen in de week geopend. Als je elke dag naar je werk met de trein moet kun je gemakkelijk boeken lenen. Briljant!

Ik hoef bijna nooit in de spitstijd te reizen dus ik zie de bibliotheek bijna nooit open. En daar stond ik dus met mijn neus op het raam gedrukt boeken te bekijken. En toen kwam dat overweldigend gevoel bij me op, dat door mijn hele lichaam straalde: ‚Ik wil met boeken werken’. Op zich is er niets vreemd aan, want ik wil literair vertalen, maar dat was voor het eerst dat ik het fysiek voelde.

bibliotheek-op-het-station91

Als ik boeken voor mijn werk moest lezen dan was ik gelukkigste persoon te wereld. Nu weet ik het zekerder dan ooit. Als ik groot ben ga ik met boeken werken. Ik weet nog niet hoe en wat, maar het gaat gebeuren. Boeken zijn al een belangrijke deel van mijn leven, waarom dan niet beroepsmatig.

Skomentuj

