Week in mijn telefoon #9

Week9

Laatste college week van het eerste semester, tenminste voor mij de laatste. Dat betekent dat tentamens zeer dichtbij zijn, net als de gekte van termpapers schrijven. 

Deze week heb ik lasagne gemaakt, die op het recept van Nigella Lawson gebaseerd is. Het is heel makkelijk recept, zonder bechamelsaus. Ik heb wat veranderingen in gebracht om de lasagne nog meer smaak te geven, maar hij is ook heel lekker volgens het originele recept.

We hebben deze week onze eerste kerstkaartje ontvangen en ik hoop dat dit niet het laatste is. Ik hou van kaartjes krijgen voor Kerst net zo veel als voor mijn verjaardag.

Vrijdag heb ik bij het symposium van de Literaire Vertaaldagen doorgebracht. Het was zeer leuke en interessante dag. Ik heb ook een lang niet gezien vriendin daar ontmoet en een paar mede deelnemers van de vertaalworkshop van een paar weken geleden. Het was een zeer geslaagde dag en avond.

Zaterdag was het hoogste tijd om met de voorbereidingen voor het tentamen te beginnen. Alice samen met Jack deden hun best om mij daarin te steunen.

Voor een kleine onderbreking ging ik naar de boekuitverkoop bij de Haarlemse bibliotheek. Het was wel de laatste dag dus de keuze was niet heel groot, maar de prijs was zeer aantrekkelijk: €1 per stuk. En het is me wel gelukt om 4 leuke boeken te vinden.

Hebben jullie al de laatste Flow gezien? De cover is heel mooi en als je met je vingers overheen glijdt dat voelt het alsof het echt geborduurd is.

Vandaag verder leren en als onderbreking heb ik een bezoekje aan de kerstmarkt gepland.

Skomentuj

