Week in mijn telefoon #12

20140119-113115.jpg

Ik ben hier lang niet geweest. Te lang. Mijn week begon op donderdag 9 januari en eindigt vandaag. Tiendaagse week is best lang. Jullie willen zeker zeggen dat het niet mogelijk is. Nou, in mijn wereld wel.

Op donderdag 9 januari zijn we naar Polen vertroken. Voor het eerst, sinds ik in Nederland woon, met de auto. Donderdag avond zijn we in Poznań gestopt, bij mijn oom en tante. Het was ideaal, want op deze manier kwamen we de dag daarop zeer uitgerust in Warschau.

Ons verblijf in Warschau stond onder het teken van familie bezoekjes. Het was druk, als altijd. Ik vind het leuk om naar Warschau te gaan, maar het is altijd een beetje vermoeiend. Iedereen heeft verwachtingen en iedereen wil dat je bij hem of haar langs komt. De dagen zijn te kort om iedereen blij te maken en aan alle verwachtingen voldoen.
Ik raak er altijd een beetje gestrest van. Ik weet dat ik altijd iemand ontevreden achter moet laten. Ik denk wel dat niemand weet hoe veel druk ze op mij leggen. Dat valt ook moeilijk uit te leggen aan mensen die nooit in deze situatie geweest zijn.

Ik ben anderhalf jaar niet in Warschau geweest en ik was heel blij toen ik zag dat mijn geboorte stad steeds mooier wordt. Het blijft mijn favoriete Poolse stad, maar ik ben zeker niet objektief in mijn oordeel.
We hebben in Polen heel veel lekker gegeten en gedronken. We zijn onder anderen in Bierhalle geweest waar ze eigen bier brouwen en groot bier 1 liter is.

We zijn ook op de wielerbaan in Pruszków geweest. (Pruszków ligt ongeveer 30 km van Warschau.) Onze Norse vriend reed wedstrijden daar. Noren hebben geen eigen wielerbaan en gebruiken de Poolse voor hun nationale kampioenschappen. Hij heeft een zilveren medaille gewonnen, ik vindt het heel goed bedacht ontwerp.

Thuis komen was geweldig. De katjes waren lief en zeer goed verzorgd door onze achterburen. Thuis gevoel komt onmiddelijk nadat je binnen bent en Alice en Jack naast elkaar ziet liggen op de bank.

Voor we weg gingen dacht ik dat ik elke dag een leuke post uit Warschau op mijn blog zou zetten. Helaas stond mijn hoofd er helemaal niet naar. Ik had een drukke hoofd met een dikke mist erin en daar is niets van gekomen.

Nu ben ik terug, niet alleen thuis, in Haarlem, maar ook op mijn blog.

Skomentuj

