100 dagen geluk

happydays

Project 100 dagen geluk kwam ten ​​einde en afgelopen woensdag heb ik de laatste foto met de hashtag #100HappyDays met de wereld gedeeld. Ik ga jullie niet vertellen dat deze uitdaging mijn leven veranderd heeft, want al voordat ik met dit project begonnen was kon ik van de kleine dingen blij worden. Je zou dus wel kunnen zeggen dat ik niet de beste kandidaat voor dit project was. Toch heb ik er iets van geleerd. 

Tijdens deze  100 dagen heb ik veel mensen gezien die met de uitdaging begonnen zijn, maar zelfs geen 50 dagen haalden. Ik kan het me niet voorstellen dat er op een dag geen één moment in hun leven is dat een glimlach op hun gezichten laat verschijnen. Zelfs op de slechtste dagen heb ik tenminste één momentje dat dat gevoel van klein geluk oproept. Misschien ben ik een gelukkig mens, of misschien ben ik gewoon meer in mijn eigen leven aanwezig, hier en nu.

Door het 100 Happy Days project ben ik achter gekomen dat er heel veel van die kleine gelukkige momenten op een dag zijn. Toen ik er mee begonnen was, verwachtte ik niet dat ik soms niet zou kunnen kiezen welke foto ik moet delen. Het is verbazingwekkend hoeveel van ons dagelijks leven aan ons aandacht ontsnapt. Het is tijd dat we meer aanwezig in ons leven zijn, meer in hier en nu leren leven.

Op een van mijn favoriete blogs heeft Aidan Donnelley Rowley The Here Year aangekondigd, het jaar waar op ze meer aanwezig in haar leven wil zijn. In de eerste maand was het thema huis, in de tweede – ouderschap en in de derde – huwelijk. Wat vind ik dat toch een fantastisch project! Ik volg het op de voet en ik hoop heel veel van te leren. Neem een kijkje op haar blog en lees daar meer over.

Als je zin hebt in het beleven van 100 gelukkige dagen kun je je hier registreren. Als je deze uitdaging aan gaat laat het me weten hoe het ging.

4 thoughts on “100 dagen geluk

Skomentuj

