Hoe ik mijn leven veranderd heb

IMG_0835

Eigenlijk zou ik geen voltooide tijd moeten gebruiken omdat ik nog steeds met de verandering bezig ben. Ik heb in ieder geval belangrijkste stappen al gezet en ik ben met de uitvoering bezig. Het is eng, heel erg eng zelfs, om je leven helemaal op zijn kop te zetten. Zoals ik hier al zei, heb ik een lekkere rustige leven gehad. Ik wist waar ik naar toe ging en wat mijn toekomst zal zijn. Ik wist ook wat ik in mijn beroep wilde bereiken. Maar, er was een maar…

Maar ik wilde altijd meer, ik wilde iets anders. Het kribbelde steeds, ik wist alleen niet heel goed wat dat anders was. Totdat ik wel wist. Ik wilde schrijven en vertalen, ik wilde terug naar mijn jeugd droom. Als een onzeker meisje durfde ik nooit die kant op te gaan. Maar als een dertig-iets jarige vrouw met een fantastische man aan mijn zijde heb ik net wat meer lef gehad om te proberen.

Het was groot. Ik heb mijn baan opgezegd en ik ging studeren. Deze stap bleek makkelijker dan ik dacht dat het zou zijn. Wat moeilijk was, was studeren zelf. Ik wist het niet goed meer hoe dat moest. Soms kwam ik naar huis en barste in tranen uit. Ik dacht dat ik dit niet kon, studeren was niet voor mij, het lukt me nooit, ik wilde terug naar mijn baan. Gelukkig heb ik dat niet gedaan, want met elke maand ging het steeds beter en ik heb mijn studie op tijd afgerond.

Nu schrijf ik op mijn blog, ik ben goed op weg om mezelf literair vertaler te kunnen noemen, ik heb sinds kort een column in het tijdschrift van Pools-Nederlands Culturele Vereniging en ik krijg steeds meer vertrouwen in dat ik het kan. Ik ben nog steeds bang dat het niet gaat lukken, maar ik leer mijn angst de baas zijn.

In die momenten van angst wil ik een baan gaan zoeken. A. moet dan weer mij gaan overtuigen dat ik op de goede weg zit en alles goed komt. En even later is het weer voorbij en ik realiseer me dat ik niet gelukkig zou kunnen zijn op een andere plek of in een andere baan. En dan denk ik aan de woorden van Aidan Donnelley Rowley en mijn ademhaling wordt weer rustig en ik weet het weer. Ik heb een hele goede keuze gemaakt.

Love this. Thank you @adonnrowley for all the inspiration. Day 69 #100happydays #myhappymoment #instaquote

A photo posted by Anna Maria Boland (@annamboland) on

 

Skomentuj

