Spotkanie z Grażyną Plebanek

IMG_4704
Wczoraj wieczorem, w Hadze, odbyło się spotkanie z autorką Grażyną Plebanek. Spotkanie zorganizowaliśmy my, czyli Stichting Fundacja Literatura i Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej. To pierwsze takie wydarzenie zorganizowane przez naszą fundację i bardzo się cieszę, że okazało się sukcesem.

Po wejściu do sali, w której odbywało się spotkanie odetchnęłam z ulgą. Zostały może trzy wolne krzesła. Tak bardzo się obawiałam, że ze względu na środek tygodnia, na spotkaniu pojawi się tylko kilka osób. Na szczęście podróż Grażyny Plebanek z Brukseli nie odbyła się na marne.

Autorka oczarowała mnie swoja osobowością i sposobem bycia. Ta bezpośrednia, bardzo ciepła i sympatyczna kobieta o zdecydowanych poglądach skradła moje czytelnicze serce.

Foto: Iwona Guść

Foto: Iwona Guść

Dzisiaj cały czas jeszcze buzuje mi w głowie. I nie, przyczyną tego nie jest wypite wczoraj wino. To raczej kołaczące mi się po głowie myśli i wypowiedzi, które obudziły we mnie nowe pomysły i emocje. W wielu, bardzo wielu sprawach zgadzam się z poglądami Grażyny Plebanek. I też bardzo lubię herbatę yunnan.

IMG_4705

Przyznaję się bez bicia, że do tej pory przeczytałam tylko jedną książkę Grażyny Plebanek, „Bokserkę”. To jej najnowsza powieść, w której opisuje losy polskiej imigrantki w Brukseli. Zaczęłam też swego czasu czytać inną książkę, p.t. „Przystupa”, ale niestety przez nią nie przebrnęłam. Winię za to głupi pomysł czytania na iPadzie. Na pewno podejdę do tej powieści jeszcze raz, ale tym razem w wersji papierowej.

Należę do tych dziwnych stworzeń, którym czytanie na ekranie nie wychodzi. Co ciekawe, bez problemów czytam na tablecie wszystkie pozycje naukowe, jednak literatura mi nie wchodzi. Zupełnie nie wiem dlaczego.

 

5 thoughts on “Spotkanie z Grażyną Plebanek

Skomentuj

